Impulsaankopen

Ze bestaan! Impulsaankopen. Ik stond deze middag aan de kassa van de Carrefour. Voor me stond een oud dametje, dat nog gauw twee pakjes chicklettes op de toonbank legde, terwijl ze aan het aanschuiven was. Ik kan me inbeelden dat er grof geld wordt betaald om als product aan de kassa van Carrefour, Delhaize of andere GB’s te liggen. Het is waarschijnlijk geen toeval dat je er ook – en steeds opvallender – tijdschriften terugvindt. Uitgevers moeten zwaar onderhandelen om een mooie plaatsing – en liefst nog exclusiviteit – te krijgen. Niet verwonderlijk dus dat Koen Clement van Magnet Magazines het niet aan de grote klok wil hangen dat hij (Dag Allemaal, Joepie, TV-Familie –> impulsbladen bij uitstek) een akkoord bereikt heeft met Delhaize. Het is intussen al meer dan een jaar geleden, maar de onderhandelingen zullen er intussen alleen maar zwaarder op geworden zijn. En als je dan bij Aldi, dat enkele miljoenen klanten per week verwelkomt, maar een enkel magazine terugvindt, dan weet je het wel: de concurrentie zit overal. Waar ze zullen we binnenkort ons favoriete tv-magazine kunnen gaan kopen? Bij de bakker? Hij heeft toch al ervaring met zondagskranten.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: